.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی رئیس سازمان محیط‌زیست کلنگ وزیر کشور برای پتروشیمی را شکسته می خواند ؛
کلنگی که «سلاجقه» در مازندران شکست «اشتغال» نام داشت !
شمال نیوز : این‌که «علی سلاجقه» با غرور و افتخار ادعا می‌کند کلنگی که «احمد وحیدی» برزمین زد را شکسته است را باید حمل بر خاصیتی کرد که در برخی کتب اخلاقی درخصوص تأثیرات سوء «قدرت» آورده و نوشتند «قدرت»، انسان را کور و کر می‌کند به‌ویژه اگر فردی ظرفیت و اندازه جایگاهی که به وی سپرده می‌شود را نداشته نباشد .
کلنگی که «سلاجقه» در مازندران شکست «اشتغال» نام داشت !

شمال نیوز : اگر فردی، رییس سازمانی به نام حفاظت از محیط‌زیست کشور باشد و اوضاع هوا و محیط‌زیست کشور به مرز خفگی و نابودی برسد و این مدیر دربرابر دوربین خبرنگاران بگوید «کاری از دستش ساخته نیست و مردم باید تحمل کنند یا ادعا کند که با این سمت و سویی که گرفته شده، حداقل تا ده سال آینده، مشکل خواهد شد یا بگوید اگر شرایط اقلیمی کمک کند از سال‌های آینده این شرایط را در پایتخت نخواهیم داشت» در هر کشوری باشد اگر آن مدیر را محاکمه و زندانی نکنند، حتما وی را عزل می‌کنند تا درس عبرتی برای سایرین شود و مدیر دیگری به جای وی می‌نشانند شاید حرکتی بزند و کاری بکند. اتفاقی که هنوز درخصوص رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور نیفتاد.

 

«علی سلاجقه» که سوءتدبیر و ناکارآمدی خود را در موضوع آلودگی هوا و نابودی محیط‌زیست کشور با صدایی بلند اعلام کرد و افزون بر آن، دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برد و باصراحت به خبرنگاران گفت که کاری نمی‌تواند بکند، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری صدا و سیما مدعی شد هیچ پروژه‌ای بدون مجوز زیست‌محیطی در کشور در دستِ ساخت نیست.

 

 

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با تاکید براین‌که بدون مجوز محیط‌زیست، کلنگی بر زمین نمی‌خورد، ادعا کرد: «در این دولت یک بار کلنگی بدون اجازه محیط‌زیست به زمین خورد (پتروشیمی گهر مازندران) که آن کلنگ هم یک‌بار برای همیشه شکسته شد». 

 

درخصوص این ادعای گزاف باید چند نکته را به ایشان یاداور شویم؛ 

 

نخست این‌که همه می‌دانند که این کلنگ توسط «احمد وحیدی» وزیر کشور دولت سیزدهم و در نخستین سفر استانی دولت در روز جمعه 20 اسفند 1400 بر زمین زده شد و «احمد وحیدی» که به‌عنوان نماینده رییس‌جمهوری در این مراسم حضور یافت، انتفاع شخصی یا جناحی در این میان نداشت.

 

نکته بعدی این‌که حضور احمد وحیدی در این کلنگ‌زنی در روستای حسین‌آباد بهشهر نیز پس از اقدامات اولیه قانونی اعم از اخذ همه مجوزها ازجمله مجوز اولیه محیط‌زیست و همچنین پس از تحویل زمین به پیمانکار پروژه انجام شد و گزارش مفصّل و دقیق مربوط به اخذ مجوزها در نامه شماره 311701 مورخ  3/10/1401 سازمان بازرسی کل کشور که با امضای دکتر «ذبیح‌الله خداییان» خطاب به «ابراهیم رییسی ریاست‌جمهوری» نوشته شد، آمده است.

 

 این‌که «علی سلاجقه» با غرور و افتخار ادعا می‌کند کلنگی که «احمد وحیدی» برزمین زد را شکسته است را باید حمل بر خاصیتی کرد که در برخی کتب اخلاقی درخصوص تأثیرات سوء «قدرت» آورده و نوشتند «قدرت»، انسان را کور و کر می‌کند به‌ویژه اگر فردی ظرفیت و اندازه جایگاهی که به وی سپرده می‌شود را نداشته نباشد.   

 

 

چه کسی است که نداند سردار احمد وحیدی که به‌عنوان وزیر کشور در دولت سیزدهم حضور دارد، از فرماندهان ارشد جبهه و جنگ در هشت سال دفاع مقدس بود و زمانی معاون اطلاعات سپاه و زمانی نیز فرمانده نیروی قدس بود. وی همچنین جانشینی فرماندهی کل قوا در فرماندهی انتظامی و ریاست شورای امنیت کشور را برعهده داشت. احمد وحیدی همچنین از سال ۱۳۹۰ تا امروز عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

این چند سطر خلاصه و چکیده سوابق بلند و درخشان «احمد وحیدی» است که تلاش کردیم در چند سطر خلاصه کنیم اما اگر «علی سلاجقه» بخواهد از سوابق خود در خدمت به این مرز و بوم ببالد، چه می‌گوید ؟ احتمالاً چیزی برای گفتن ندارد و همان بهتر که ندارد وقتی محیط‌زیست که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موضوعی حاکمیتی است در زمان مدیریت وی، تاراج شد و مردم در بسیاری از شهرها مشکل تنفس دارند و وی هیچ اقدامی نمی‌کند و ادعا دارد تا ده سال آینده مشروط به مساعد شده وضعیت آب و هوا، مشکل را حل می‌کند، روشن است که اگر حوزه امنیتی و نظامی به وی سپرده می‌شد،  امروز کجا بودیم.

 

 

 

علی سلاجقه حق دارد به سردار احمد وحیدی توهین آشکار و  ادعا کند کلنگی که توسط وزیر کشور دولت سیزدهم که مهم‌ترین و محوری‌ترین وزیر دولت است -هم از نظر جایگاه این وزارت‌خانه و هم از منظر توانمندی‌های فردی شخص وزیر- را بر زمین زد و شکست. اگر سکوت و نجابت بسیاری از بزرگان دولت و مجلس در برابر «علی سلاجقه» نبود، وی به خود چنین اجازه‌ای نمی‌داد تا درخصوص کارآمدترین و موفق‌ترین وزیر کابینه با چنی ادبیات سخیفی سخن بگوید.

 

 

نکته مهم بعدی این است که مدیران ارشد دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس مرکز استان بارها ادعا کرده بودند «سد فینسک» مجوز زیست‌محیطی ندارد اما با اظهارات جدید معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشورکه ادعا کرد هیچ طرحی بدون مجوز زیست‌محیطی در حال اجرا نیست و با توجه به این نکته که سد فینسک درحال ساخت است و مجوز انحراف آب آن نیز صادر شده است، باید گفت این طرح مجوز زیست‌محیطی دارد و لازم است نمایندگان مرکز استان مازندران پیگیر ماجرا باشند ظاهراً در سازمان حفاظتِ محیط‌زیست کشور در دوران ریاست علی سلاجقه، برنامه‌ها با هدف نابودی محیط‌زیست کشور  تنظیم و اجرا می‌شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 20 دي 1402
سلام در قدیم می گفتند تا گاو شاخ خود را ندیده باشد به کسی حمله نمی کند به این آقای رئیس محیط زیست بگویید در حفظ حیوانات وپرندگان چه کار مثبتی کرده در روستای خودمان جلوی مارا میگیرند از شکار کردن ولی ماشینهای مدل بالا می آیند برای شکار هیچ کس هم جلویشان را نمی گیرند
نا شناس 20 دي 1402
بله حق دارد
چون هر کار و بلا خواست و می خواهد سر محیط زیست خصوصا مازندران در اورده و می آورد
اگر استاندار ولایی در ابتدای دولت با فردی که رد صلاحیت شده بود و صرفا دوست همین سلاجقه ،مدیرکل نمی کرد امروز این همه عقب ماندگی نداشتیم
بروید میانکاله خشک ومظلوم را ببینید در زمستان خشکیده
مازندران چوب تنها نام محیط زیست را می خورد
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 21 دي 1402
با شما هم عقیده ام، مدیرکل محیط زیست استان تا یکسال تاییدیه مراجع نظارتی را کسب نکرد اما سلاجقه بدلیل اینکه وی از دوستان دانشگاهی خودش است، از کاویان حمایت کرد، استاندار مازندران هم بدلیل نوری بودن حمایت کرد و این شد وضع محیط زیست مازندران!!!
نا شناس 20 دي 1402
این آقا ، سلاجقه ، که عملکرد ضعیف و شبه دار در بسیاری از مسائل را دارد
باید در دولت انقلابی عوض کرد
کسی که جز غرور و فریب هیچ کاری نکرده و نمی کند
از دریاچه ارومیه گرفته تا میانکاله
مازندرانی 20 دي 1402
اداره کل محیط زیست استان مازندران فقط کافیه احساس کنه مردم‌از اجرای یک طرح منفعت دارند با همون مخالفت می کنه. جالب اینه کسی جلوشون هم نمی ایسته.
داود 20 دي 1402
ضمن عرض سلام خدمت همه عزیزان و ارادت وِیژه خدمت دکتر رمدانی عزیز و دوستان شمال نیوز.
بنده یکی از فعالان حوزه اشتغال در استان مازندران هستم با هویت مشخص. در خصوص این خبر لازم دانستم چند نکته ای را به عرض برسانم:
1- موضوع سوء مدیریت در جامعه نتیجه واضحی دارد و حضرت رسول(ص) می فرماید من از فقر امتم بیمناک نیستم بلکه از سوء تدبیر بیمناکم.
2- در ادبیات اسلامی کلکم راع کلکم مسئول حاکم است.یعنی در تمام مسئله کشور همه باید به دور از انتفاع شخصی/حزبی صحبت کنیم.
3- در خصوص تخریب محیط زیست در مازندران حضور مدیران اسبق سازمان محیط زیست مازندران و تأثیر آنها در تخریب کاملا شفاف است و موضع خاموش رسانه شمال نیوز جای سئوال دارد.
4- موضوع میانکاله و پروژه پتروشیمی و حضور مدیران ارشد نظام در اینخصوص دلیل قانع کننده برای مشرعیت کار نیست و میبایست در یک شفافیت رسانه ای دلایل کارشناسی شده محیط زیست مطرح شود.
5- گره زدن مطلوبیت هر کار به اسم فرصت شغلی دستاویزی بیش نیست چرا که نمونه بارز آن در صنعت خودرو سازی کشور و انتفاغ زالوصفتانی که همواره غیر مشهود بودند و دایه اشتغال را داشتند نمونه این خیانتهاست.
6- خداوند سرزمین مازندران را پربرکت خلق کرد و ساخت و سازهای غیر مجاز از غرب مازندران تا شرق مازندران موید عملکرد استانداری و دستندرکاران می باشد.
در آخر پیشنهاد می شود با استعانت از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص کرسی های آزاد اندیشی، یک نشست تخصصی با حضور رسانه ها برگزار شود و موضوعات مختلف عدم توسعه شایسته استان با حضور طرفین صاحب نظر مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
ان شاء الله شرمنده خون شهدا نشویم.
و من الله توفیق
3-
.. 20 دي 1402
کار خوبی کرد درود بر شرفش
ایران یک کشور جهان سومی هست و تکنولوژی محیط زیستی بسیار پایینی دارد
این طبیعت سرمایه نسل های بعدی هست
در خصوص اشتغال هم باید عرض کنم کارگر یه حای دیگه مشغول میشه ایینا به نام جوانان و اشتغال میخوان مدیر و رئیس بشن
نا شناس 21 دي 1402
انتصاب ایشون رو در مازندران ببینید مدیری که فقط در حال الاف و آلوف هست
دوست دار محیط زیست 21 دي 1402
متاسفانه سلاجقه در تهران و کاویان مازندران بدون کوچکترین تعصبی نسبت به حفظ محیط زیست و اشتغال جوانان در راس کار هستند
اقایان از دانشگاه آمدند و بدون حتی یک کار مدیریتی سکاندار محیط زیست شدند، آیا شما انتظار عملکرد بهتری از آنها هستید
در اداره کل محیط زیست مازندران همه چیز به کام کارمندان اهل نور و بابل و محمودآباد است و بقیه مظلوم وار و گرفتار در حال له شدن هستند و هیچ دستگاه نظارتی نسبت به عملکرد این مدیرکل اهل شهرستان نور بررسی نمیکنند
رضا 21 دي 1402
سلام .اصلا دفاع از اداره محیط زیست مطرح نیست.چون در مقابل تخریب محیط زیست مازندران و کشور کاری نمیکنند.فقط گاهی یک محیط بان اسیب دیده یا یک پلنگ را سوژه میکنند.و....
اما .اقایان این که خیلی واضحه .پتروشیمی الوده کننده ترین صنعت برای اب و خاک و هوای منطقه است.ایجاد این کارخانه یعنی نابودی محیط زیست منطقه.ایجاد اشتغال 100 راه دارد یکیش این کارخانه است.شمال پتانسیل عظیم گردشگری و بندری و کشاورزی و ...دارد که هزار بار سود اور و کار افرین تر است. .ایجاد پتروشیمی این فرصتها را نابود میکند.و ضد اشتغال و ضد محیط زیست است.بهانه اشتغال عوامفریبی است....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.